Companii și orașe care protejează mediul – un clasament „verde”
CDP, Carbon Disclosure Project, o organizație internațională non-profit, care analizează impactul pe care îl transmit asupra mediului companiile și orașele, a publicat ratingurile pentru anul 2021. Metodologia utilizată de organizație are în vedere trei criterii: schimbările climatice, impactul asupra pădurilor și asigurarea securității apei. În funcție de îndeplinirea bunelor practici, companiile pot obține ratingul A pentru fiecare dintre cele trei criterii, respectiv, schimbările climatice, pădurile și managementul apei.
Anul trecut, 200 de companii au obținut categoria A pentru schimbările climatice, 24 de firme au aceeași notă în ceea ce privește protejarea pădurilor, iar 118 firme îndeplinesc acest criteriu în ceea ce privește gestiunea apei.
„Premiantele” acestui raport sunt firmele care au rating de trei de A la toate criteriile organizației. Iată care sunt companiile care reușesc să atingă aceste performanțe, în ordine alfabetică. Este vorba despre Danone, firmă din industria alimentară, Firmenich, o companie elvețiană din industria cosmetică, Fuji Oil, o firmă care produce ingrediente pentru industria alimentară, HP, companie din industria de tehnologie, Kao Corporation, o firmă japoneză care fabrică produse chimice și cosmetice, Klabin SA, cel mai mare producător de hârtie din Brazilia, Lenzing SA, un grup internațional cu sediul central în Austria care produce materiale destinate industriei textile, L Oreal, o companie din industria cosmetică, Metsa, un grup finlandez care produce carton, Mondi PLC este un grup britanic ce produce ambalaje și hârtie, Philip Morris, firmă din industria tutunului, Symrise AG, producător german de parfumuri și arome alimentare și, în sfârșit, compania Unilever, un cunoscut jucător din industria alimentară.
Există și un rating A pentru orașe. Atribuirea notei maxime cere ca orașul respectiv să aibă un sistem de măsurare a emisiilor, să existe un obiectiv de reducere a emisiilor și o țintă pentru utilizarea energiei din surse regenerabile. De asemenea, orașul cu rating A trebuie să aibă o evaluare a riscurilor climatice și un plan în care să se arate cum vor fi abordate pericolele climatice.
Sunt 95 de orașe care au obținut, anul trecut, ratingul A. Iată-le pe cele mai mari din Europa: Barcelona, Atena, Berlin, Copenhaga, Helsinki, Oslo, Paris, Porto, Reykjavik, Stockholm, Londra, Manchester sau Zurich.
Sunt mai multe orașe din Europa și de pe alte continente care au obținut ratingul A al organizației, dar România nu este reprezentată.
Să revenim la companii. Sustenabilitatea activității unei firme în raport de mediu se judecă și pe lanțul de aprovizionare. Analiza arată că anul trecut pe întregul lanț economic s-au redus 1,8 miliarde tone de dioxid de carbon, ceea ce au însemnat economii în valoare de 29 miliarde dolari.
Raportul conține și o serie de studii de caz, respectiv exemple de companii care s-au implicat în atingerea obiectivelor de mediu. Astfel, o firmă a îmbinat tehnologia cu experți în domeniul certificatelor de carbon pentru a crea o aplicație prin care companiile pot să își calculeze amprenta de carbon, o altă firmă a adoptat tehnologia cloud, o companie japoneză de soft a creat aplicații care funcționează cu un nivel scăzut de consum de energie. O agenție de rating a aprobat în adunarea acționarilor un plan de decarbonificare, iar o companie a alocat 100 milioane dolari pentru investiții destinate regenerării ecosistemelor și pentru dezvoltarea economiei circulare.
În concluzie, multe companii iau foarte în serios obiectivele europene și globale privind lupta cu schimbările climatice. Chiar dacă vremurile nu sunt cele mai bune, iar politicienii încep să se întrebe dacă nu ar trebui să ajusteze o parte din țintele ambițioase ale „Pactului verde”.
Sursa:RFI